Regulamin
1. Postanowienia Ogólne
1.1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Epoka Art, prowadzonego przez firmę Epoka Art Sklep dla plastyków Emil Bikowski z siedzibą w Łomży, przy ul. Marii Skłodowskiej 2, NIP: 7182096103, REGON: 200378979. Firma została wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) prowadzonej przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
1.2. Kontakt z obsługą sklepu jest możliwy pod adresem e-mail: sklep@epoka-art.pl oraz numerem telefonu: +48 888 423 777.
1.3. Sklep internetowy Epoka Art działa na zasadach określonych w niniejszym regulaminie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego.
2. Definicje
2.1. Sklep - sklep internetowy Epoka Art dostępny pod adresem www.epoka-art.pl.
2.2. Sprzedawca - firma Epoka Art Sklep dla plastyków Emil Bikowski.
2.3. Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna dokonująca zakupów w Sklepie.
2.4. Regulamin - niniejszy regulamin sklepu internetowego.
2.5. Produkt - towar dostępny w ofercie Sklepu.
2.6. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
3. Zasady Składania Zamówień
3.1. Zamówienia można składać przez stronę internetową Sklepu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
3.2. W celu złożenia zamówienia Klient powinien:
- wybrać Produkt dostępny w Sklepie,
- dodać Produkt do koszyka,
- wypełnić formularz zamówienia,
- dokonać płatności.
3.3. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie prawidłowych danych kontaktowych przez Klienta.
3.4. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie zamówienia na podany adres e-mail.
4. Ceny i Płatności
4.1. Wszystkie ceny Produktów podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
4.2. Koszty dostawy są określone w zakładce "Dostawa" i są doliczane do ceny zamówienia.
4.3. Klient może dokonać płatności za zamówienie poprzez przelew bankowy, płatność kartą płatniczą lub innymi metodami płatności udostępnionymi w Sklepie.
4.4. W przypadku nieuregulowania przez Klienta w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy, (a w przypadku płatności pobraniowej przy odbiorze) Sklep wezwie Klienta do odbioru i zapłaty za towar wyznaczając termin na realizację zobowiązania. W przypadku nieuregulowania należności wynikającej z zawartej umowy w wyznaczonym terminie Sklep może odstąpić od umowy sprzedaży.
5. Realizacja Zamówień
5.1. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep pełnej płatności za zamówienie.
5.2. Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności.
5.3. Produkty są dostarczane na adres wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia.
6. Prawo do Odstąpienia od Umowy
6.1. Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia otrzymania Produktu, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Z wyjątkiem kosztów określonych:
Art. 33.
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
Art. 34.
1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie
poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
3. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a rzecz dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.
Art. 35.
1. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3
i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
2. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej
w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
6.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sklep o swojej decyzji, wysyłając oświadczenie na adres e-mail: sklep@epoka-art.pl.
6.3. Klient zobowiązany jest odesłać Produkt na własny koszt na adres Sklepu: Epoka Art Sklep dla plastyków Emil Bikowski, ul. Marii Skłodowskiej 2, 18-400 Łomża.
6.4 Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy:
a) Towary nieprefabrykowane: wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
b) Towary dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu: których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
6.5 Odpowiedzialność przedsiębiorcy za brak zgodności towaru z umową:
- Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy.
- Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
-
Podstępne zatajenie braku zgodności:
- Przedsiębiorca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
-
Odpowiedzialność za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w towarach z elementami cyfrowymi:
- W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
- Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi.
- Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
7. Reklamacje
7.1. W przypadku stwierdzenia wad Produktu, Klient ma prawo do złożenia reklamacji.
7.2. Reklamacje należy zgłaszać na adres e-mail: sklep@epoka-art.pl, podając opis wady oraz numer zamówienia.
7.3. Sklep rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia.
8. Pozasądowe sposoby rozpatrywanie reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur
8.1 Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
2.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
2.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
2.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866. -
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
9. Ochrona Danych Osobowych
9.1. Administratorem danych osobowych Klientów jest firma Epoka Art Sklep dla plastyków Emil Bikowski.
9.2. Dane osobowe Klientów są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji zamówień oraz prowadzenia korespondencji z Klientem, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
9.3. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
10. Postanowienia Końcowe
10.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na stronie internetowej Sklepu.
10.2. Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu.
10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
10.4. Wszelkie spory wynikające z umowy sprzedaży między Sklepem a Klientem będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne.
Dziękujemy za zapoznanie się z Regulaminem i życzymy udanych zakupów w sklepie Epoka Art!